.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابتلای 81 نفر به وبا در استان‌های شمالی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل از ابتلای 81 نفر به بیماری وبا در استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حمزه قاسمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با اعلام اینکه بیماری وبا در تابستان امسال مشاهده شده است، اظهار داشت: 81 نفر در استان‌های شمالی به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی عنوان کرد: در استان گلستان 50 مورد، در گیلان 30 مورد و در مازندران تنها یک مورد وبا گزارش شده است.
قاسمی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری آب آلوده، غذا و دست آلوده است، یادآور شد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها که از توصیه‌های اسلام نیز به شمار می‌رود یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از بیماری وبا است.
این مسئول با بیان اینکه باید شست‌وشوی مرتب دست‌ها در جامعه نهادینه شود خواستار همکاری آموزش و پرورش در زمینه ایجاد باور این عمل بهداشتی در میان دانش‌آموزان شد.

* گروه خونی o حساسیت بیشتر به وبا دارد
قاسمی با اشاره به اینکه عملکرد گروه‌های خونی در برابر بیماری وبا متفاوت است، عنوان کرد: گروه خونی o حساسیت بیشتری نسبت به وبا دارد و AB نسبت به این بیماری مقاوم‌تر است.
وی با اعلام اینکه برای مقابله با این بیماری باید بهداشت محیط به خوبی رصد شود، گفت: دوره نهفتگی این بیماری یک تا سه روز و دوره بیماری نیز سه تا شش روز است.
قاسمی تاکید کرد: از دست دادن شدید آب بدن یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ بیماران مبتلا به وبا است.
مشاور استاندار مازندران در امور بهداشتی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت توسعه پایدار تصریح کرد: توسعه پایدار یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی است که باید به آن توجه شود.
محمدعلی برزگر با تاکید بر اینکه نقش غذا و سلامت در جامعه بیشتر از مقوله سلامتی است، اضافه کرد: برای ایجاد توسعه پایدار باید به نابرابری‌های اجتماعی پایان داده شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که در توسعه پایدار باید به آن توجه شود، اهمیت دادن به بخش سلامت و آموزش است، گفت: معتقدم نباید این دو بخش به بخش خصوصی واگذار شود و نگاه حاکمیتی برای ایجاد عدالت در این دو بخش باید همواره وجود داشته باشد.
برزگر با اعلام اینکه نگاه به توسعه روستاها در ایجاد توسعه پایدار باید تغییر کند، متذکر شد: برای توسعه پایدار باید صنایع را در روستاها توسعه دهیم و با کاهش هزینه‌های تولید، میزان تولید در روستاها را افزایش دهیم.
وی بر افزایش سواد و آگاهی در روستاها تاکید کرد و افزود: باید برای جبران بخش از عقب‌ماندگی‌ها سواد و آگاهی در روستاها توسعه داده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.